Základní škola Přerov, U Tenisu 4

Žhavé novinky

15. 6.: Právě vyšlo nové číslo školního časopisu TST

Od neděle 12.5. do pátku 17.5. jsme se my - většina deváťáků - vypravili na školní výlet do Londýna. Cestovali jsme společně autobusem celkem přes 6 států a to konkrétně přes Českou republiku, Německo, Nizozemsko, Belgii, Francii až do Velké Británie, přesněji do Londýna.
Po pasové kontrole jsme 13.5. brzy ráno nastoupili na trajekt ve francouzském přístavu Calais a pluli jsme do britského přístavu Dover, ze kterého jsme dále pokračovali naším autobusem až do Greenwich. Tato cesta nám zabrala neuvěřitelných 26 hodin a 12 minut.

Ještě ten den jsme překročili nultý poledník a plavili se lodí po řece Temži až do samého srdce Londýna k pevnosti Tower of London. Ten jsme si celý prošli a mimo jiné jsme viděli královské korunovační klenoty, královské havrany a strážce Beefeatery. Po návštěvě Toweru jsme se vydali i na Tower Bridge, který jsme si prohlédli zevnitř a udělali si krásné fotky.
K večeru jsme se po náročném dni přesunuli naším busem na meeting point s hostitelskými rodinami v části - Londýn Morden. Čekaly tam na nás londýnské mothers a převzaly si nás do svých domovů, kde nám přichystaly teplou večeři a poskytly ubytování.
Další den brzy ráno, jsme se opět všichni potkali na místě srazu a vyrazili jsme se podívat na centrum Londýna. Vystoupili jsme z metra přímo pod Big Benem a dále už pokračovali pěšky přes St. James Park k Buckinghamskému paláci. Cestou jsme zahlédli menší nácvik na červnovou parade - mašírující britské vojáky a koně. Dále jsme prošli Trafalgar square, Leicester sguare a následně jsme jeli metrem k Natural History a Science Muzeu. Každý si mohl vybrat, které muzeum navštíví.
Tento den jsme zakončili jízdou na London Eye a krásnou fotkou před Britským parlamentem. Potom nás autobus odvezl zase na místo předání a my jsme se vrátili do hostitelských rodin.
Následující ráno jsme zamířili do Hampton Court Palace - sídla Tudorovců a Jindřicha VIII. Mohli jsme si sami projít nejen celý zámek, ale i přilehlé zahrady a prozkoumat místní bludiště. I tady nešlo si neudělat krásné fotky. Stejný den jsme si prošli i půvabné městečko Windsor a Eaton a večer jsme se vrátili zpět do rodin.
Další den už byl náš poslední. Tentokrát jsme navštívili náš vysněný Legoland, kde jsme společně strávili krásný den plný zážitků a super atrakcí. Spousta z nás si kromě zážitků odvezla i velké plyšáky.
Nakonec jsme se po krásném, ale náročném výletu do Legolandu vydali zpátky domů přes Eurotunel do Francie, Belgie, Nizozemska, Německa až zpátky do České republiky.
Chcete-li se podívat na fotky, klikněte zde.