Základní škola Přerov, U Tenisu 4

Žhavé novinky

* Volby do školské rady

5. 4.: Právě vyšlo nové číslo školního časopisu TST

Stovky kilometrů v autobuse, radost, nadšení a občasné zvracení, dlouhé procházky podzimním Londýnem, půlhodina v Oku, lodí do Greenwiche a zase nadšení a radost střídá se s únavou, spánkem… Good morning - angličtina, spousta angličtiny - 3 h ve škole co tři dny - hrůza? Paráda! Brighton - Sea Life Center. Tower. 528 schodů do Golden Gallery v St Paul`s Cathedral. Přerov? To už jsme doma?

Ten týden (23. - 29. 11.) uplynul neskutečně rychle, připomeňme si jej, atmosféra a vůně Londýna na nás znovu dýchne prostřednictvím deníků účastníků zájezdu - žáků naší školy, doplněné o fotogalerie a video. Celý článek bude mít formu adventního seriálu, kdy každou neděli se můžete těšit na nový díl.

Cesta tam

Odjezd v pondělí v 9 h z Přerova, druhý den ráno příjezd do Velké Británie
Cesta byla v poho, až na ten trajekt. Dlouhá cesta autobusem - vůbec jsem se nevyspal, ale na trajektu jsem byl OK. Sranda, smích, únava a spánek provázela první den. Vlny s lodí tak houpaly, že jsme málem strhly skříň s alkoholem. Cesta trajektem byla prvních 15 minut v pořádku, pak už ne. Na trajekt jsem se velice těšil; ...sedíme u stolku já, Jirka, Ivana, Katka a Vilém; vypadáme jako bychom byli pod vlivem nějakých drog a všem je nevolno ze šíleného houpání lodi. Franta strnule stojí na záchodě před zrcadlem jako zelenobílá socha a pohled má tak nepřítomný, že jeho obraz se téměř v tom zrcadle neodráží.

Dlouhé londýnské úterý

Celodenní pěší prohlídka Londýna -  Westminster Abbey, Houses of Parliament, Downing Street, Horse Guards, Buckingham Palace, Trafalgar Square – návštěva Národní galerie, Piccadilly Circus, Leicester Square, Čínská čtvrť, Soho, osobní volno na Covent Garden. Večer příjezd na místo setkání s hostitelskými rodinami, večeře v rodinách.
Prošli jsme londýnské památky. Žádné zápory k tomuto dni nemám. Jelikož jsme byli dost unavení, byla to celkem makačka...Nejvíc se mi líbily veverky a další zvěř u Horse Guards. Také se nám podařilo stihnout výměnu stráží u Buckingham Palace. Dále Piccadilly Circus se svými ohromnými a nepřehlédnutelnými billboardy. Málem bych zapomněl na velkolepou Národní galerii. Byli jsme nakupovat i v Primarku, kde jsem nechala většinu svých peněz. A Čínská čtvrť, ta se mi moc líbila. Byla jsem dost unavená, bolely mě nohy, ale přesto to bylo zajímavé a líbilo se mi to. Unavená jsem povečeřela (u naší rodiny) a šla jsem spát.

Středa - poprvé ve škole

Ráno snídaně, dopoledne výuka. Odpoledne návštěva Přírodopisného muzea nebo Vědeckého muzea, dle času procházka po Hyde Parku či nákupy na Oxford Street. Návrat do hostitelských rodin a večeře v rodině.
Dopoledne výuka - sice mě zaskočilo, že jsme se učili ve sportovním centru, ale mně to nevadí. Probírali jsme rodinu, části těla a present simple; pracovali jsme ve skupinách, dvojicích i samostatně. Seznámila jsem se s učitelkami, jsou milé a sympatické. Také mě hodně potěšilo, že jim rozumím. Mimojiné jsme se učili používat předložky - učitelka nám názorně ukázala, že hřebík nemůže být na zdi, ale ve zdi. V druhé hodině jsme měli velmi komunikativní a milou učitelku Isobel - dělali jsme předpřítomný čas a tvořili věty. V třetí hodině jsme spolu s Virginií (učitelkou) chytali záchvaty smíchu, díky její nesnášenlivosti ke kočkám a poznámkám o jménech.
Po škole jsme vyrazili do londýnských muzeí - já jsem byl s většinou v Přírodopisném muzeu, prošel jsem dinosauří a lidské expozice. My jsme vyrazili do Vědeckého muzea (jedno z mála muzeí, které se mi líbilo). Vědecké muzeum mě nadchlo kosmickou výstavou. Hyde park - přátelské, ochočené veverky. A jako poslední Oxford street, kde jsem nakoupila suvenýry.
Na večeři jsme měli cottage pie a zmrzku. Rodina nám k večeři připravila grilovanou zeleninu a výborné kuřecí maso. Brambory s kuřecím stehýnkem a klobáskami a vařenou zeleninou.

Multimedia

• Video pořízené a sestříhané Michalem Troníčkem

Příště si přečtete…

Samozřejmě co všechno zažili účastníci zájezdu v dalších dnech, ve 3. dílu se dostane i na rodiny. Ale aby nešlo jen o čtení, ale i pokoukáníčko, zadávám pro londýnské cestovatele:
  • Doneste si fotky do hodiny informatiky